Returbetingelser

Du skal være fornøyd med produktene du kjøper hos bad.no. Dersom du likevel får et produkt som har feil eller mangler, ønsker vi å rydde opp i det så raskt og enkelt som mulig. Her finner du informasjon om rutinene ved garanti- og reklamasjonssaker på produktene du har kjøpt i vår nettbutikk. Du finner også opplysninger om hvilke vilkår som gjelder dersom du skal benytte deg av angreretten, 14 dagers åpent kjøp.

For mer utfyllende informasjon viser vi til våre salgsvilkår ved forbrukerkjøp.

Du skal være fornøyd

Når du handler hos Bad.no har vi alltid som mål at du skal være fornøyd med produktene du får levert og vår kundeservice. Dersom du likevel får noen problemer med et produkt du har kjøpt hos oss, ønsker vi at du skal føle deg sikker på at reklamasjonssaker blir tatt seriøst, og at alle dine rettigheter og garantier blir ivaretatt på best mulig måte.

Garanti og reklamasjon

Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år. Enkelte slitasjedeler kan ha kortere reklamasjonstid enn hovedproduktet.

En Garanti er noe produsenten eller selgeren kan velge å gi deg, og skal gi deg noe mer enn det du allerede har krav på etter loven (enten i tid eller omfang). Garantiansvaret på produktene du handler hos Bad.no, ligger hos produsentene. Du kan likevel ta direkte kontakt med oss dersom du får noen problemer, så vil vi rette garantisaken din videre til den riktige produsenten eller leverandøren. Vi gjør oppmerksom på at ulike produsenter har forskjellige rutiner rundt garanti.

Rutine ved reklamasjon

Dersom du skal reklamere på et produkt, bør du ta bilder som dokumenterer årsaken til reklamasjonen. Send bilder og en forklaring på hvorfor du reklamerer på produktet ved å bruke vårt retursenter. Vi vil fortløpende holde deg orientert via retursenteret om fremdriften på reklamasjonssaken din.

Medhold eller avslag på reklamasjon

Dersom du får medhold i en reklamasjonssak, vil du få god informasjon via e-post om hva som skjer videre. Avhengig av hva som var problemet, kan du få varen utbedret, få tilsendt en ny tilsvarende vare, få tilbud om et annet tilsvarende produkt, få prisavslag eller få pengene tilbakebetalt (heve kjøpet). I enkelte tilfeller kan du også kreve erstatning for dokumenterte økonomiske tap du lider som følge av at varen har en mangel, jf. forbrukerkjøpsloven § 33.

Om du får avslag på reklamasjonssaken din, vil du også få en god forklaring og begrunnelse for hvorfor saken ble avslått. Eventuelle tvister skal forsøkes løst i minnelighet. Du kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist.

Ytterligere informasjon
Du finner ytterligere informasjon om hvordan du reklamerer og dine rettigheter ved en mangel i våre Salgsvilkår punkt 10. Mer informasjon omkring konfliktløsning er beskrevet i vilkårene punkt 14. 

Retur og angrerett

Du har en lovpålagt angrerett når du kjøper varer over internett (som privatperson) på 14 dager. Dette vil si at du kan returnere varer du har kjøpt fra Bad.no innenfor 14 dager, uten å oppgi noen spesiell grunn, og få pengene tilbake. Angreretten har du i henhold til lov om opplysningsplikt og angrerett med videre ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted, angrerettloven.

Du skal alltid kontakte oss før du eventuelt sender noe i retur på angrefrist. Bruk vårt retursenter for å melde ditt ønske om å benytte angreretten.

Frist for benyttelse av angreretten

Angreretten forutsetter at du gir Bad.no beskjed om at du ønsker å returnere varen senest innen 14 dager etter du har mottatt leveransen. Etter dette, forplikter du å sende varen i retur uten unødig opphold og senest innen 14 dager fra det er gitt melding om bruk av angrerett.

I avtalte tilfeller der varer returneres etter angrefristens utløp, vil Bad.no AS beregne et returgebyr på 35% av varens opprinnelige kjøpesum.

Angrerett ved spesialbestillinger

Angreretten som vi har beskrevet over gjelder ikke på tilvirkningskjøp og kjøp av intimvarer med brutt forsegling. Tilvirkningskjøp er varer som er spesialprodusert for deg. Det kan for eksempel være produkter med spesialmål eller massasjebadekar med tilleggsutstyr skreddersydd din bestilling. Toalettseter med brutt forsegling er eksempel på intimvare som ikke kan returneres.

Retur av varer til Bad.no

Dersom du skal benytte deg av angreretten, må du returnere produktet til oss i tilnærmet samme stand som du mottok det. Dersom du har tatt i bruk produktet på en slik måte at det har ført til en verdireduksjon av varen, vil det føre til et tilsvarende fradrag på kjøpesummen som refunderes til deg.

Produktet sendes tilbake til Bad.no, helst i originalemballasjen, sammen med angrerettskjema. Du har selv ansvar for transporten tilbake til oss, og du betaler returforsendelsen og utgifter til eventuell ny emballasje selv.

Tilbakebetaling ved benyttelse av angreretten

Bad.no er forpliktet til å tilbakebetale det du har betalt ved kjøp av varen, inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi har mottatt produktet i retur fra deg.

Vær oppmerksom på at utgifter knyttet til tilleggstjenester i forbindelse med levering, som for eksempel levering på kveldstid eller produktet levert inn i bolig, refunderes ikke.

Adresse for retursendinger til Bad.no

Du skal alltid benytte samme adresse for retur av varer til Bad.no, uavhengig av hvor varene er sendt fra:

Bad.no AS
Midtunhaugen 13 A
5224 Nesttun

Merk forsendelsen med: Retur angrefrist - ordre XXXX (hvor XXXX representerer ditt unike ordrenummer).

Retur med Posten eller Bring

For retur av produkter opp til 35 kg, kan du beregne pris på forsendelsen på Postens hjemmeside.

For retur av produkter over 35 kg, bruker du Bring sin hjemmeside. Her legger du inn postnummer varen skal returneres "fra" (ditt postnummer), og postnummer 5224 i feltet "til". Velg produktet "stykkgods/partigods, tur/retur", og legg så inn antall kolli, vekt på kolli, og lengde, bredde og høyde på returen.

Ytterligere informasjon
Du finner ytterligere informasjon om Angrerett i våre Salgsvilkår punkt 8 og selgers rettigheter ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer i punkt 11.

Dersom du har spørsmål om en konkret reklamasjonssak eller din angrerett, anbefaler vi deg å kontakte oss direkte.

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.