FAQ: Ofte stilte spørsmål

Frakt og levering
Vi benytter alltid det mest effektive fraktalternativet for å holde lave fraktkostnader og rask levering. Bestillingen din kan bli levert i flere forsendelser, avhengig av hva du har bestilt.
  • Hvordan sporer jeg pakken min?

    Etter at din bestilling er blitt behandlet, vil du motta en sendingsbekreftelse pr. e-post med sporingslenke og lenke til ordrestatussiden i nettbutikken.

    Transportør vil normalt kontakte deg når sporingslenken er aktivert i deres tracking-system.

  • Hvor lenge må jeg vente på min ordre?

    Forventet leveringstid er oppgitt på produktet og vil variere fra ca. 3-5 dager for et lagerført produkt, og opptil 4-5 uker for et produkt som produserer på bestilling.

    Her kan du lese mer om frakt og levering.

    Avvik og forsinkelser
    Avvik fra forventet leveringstid varsles pr. e-post straks vi får kjennskap til forsinkelsen. Du får også oppdatert informasjon om ny forventet leveringstid.

  • Hvordan sender dere pakken min?

    Vi benytter alltid det raskeste og mest effektive fraktalternativet. Normalt betyr dette Postens klimanøytrale pakke til hentested på forsendelser under 35 kg, og hjemlevering til gateplan med Bring på større forsendelser.

    Mer om våre fraktmetoder her.

  • Varen min er skadet under transport. Hva gjør jeg?

    Gjør en anmerkning om skaden på sjåførens håndterminal eller fraktbrev. Ta et bilde av skaden og send en e-post til vår kundeservice.

    Inkluder mobilnummer, kundenummer og ordrenummer i e-posten, og ta vare på både produktet og emballasjen inntil saken er avklart.

    Mer informasjon om transportskade finner du her.

  • Varen mangler eller jeg har mottatt feil vare. Hva gjør jeg?

    Hvis en eller flere varer mangler i forsendelsen din, eller hvis du har mottatt en annen vare enn den som står på ordrebekreftelsen din, må du ta kontakt med kundeservice pr. e-post.

    Husk å inkluder ditt mobilnummer, kundenummer og ordrenummer i e-posten.

  • Hva skjer om jeg ikke henter varen min?

    Uavhentede varer blir returnert til Bad.no. Vi kansellerer ordren din og du blir belastet et returgebyr i tillegg til frakt tur/retur for forsendelsen.

    Tilvirkningskjøp
    Uavhentede tilvirkningskjøp faller utenfor angreretten og ordren kanselleres derfor ikke. Returgebyr og frakt tur/retur vil komme i tillegg til kjøpesum.

    Lagerleie
    For uavhentede tilvirkningskjøp som ikke er avhentet hos Bad.no innen 3 døgn (ikke medregnet lørdag og helligdager), blir det beregnet lagerleie fra og med 4 døgn.

    Returgebyr og lagerleie er regulert i salgsvilkårene.

Angrerett og retur
Som privatperson har du åpent kjøp og rett til å trekke deg fra kjøpsavtalen innen 14 dager fra du mottok varene. Husk at du er ansvarlig for retur/returfrakt selv, så påse at pakken er tilstrekkelig emballert.
  • Jeg ønsker å returnere varen min. Hvordan gjør jeg det?

    For å returnere en vare gjør du følgende:

    1. Benytt vårt retursenter og meld i fra at du ønsker å benytte 14-dagers angrerett / åpent kjøp.

    2. Returner produktet i originalemballasjen innen 14 dager fra du har gitt beskjed. Produkt / emballasje skal være i samme stand som du mottok den.

    3. Du får pengene tilbake 2-14 dager etter at varen er mottatt. Pengene refunderes til samme kort / konto du benyttet ved betaling.

    Les mer om åpent kjøp, retur og angrerett her.

  • Må jeg betale returfrakt?

    Ja, iht. forbrukerkjøpsloven betaler du returforsendelsen og utgifter til eventuell ny emballasje selv.

  • Når gjelder angrerett / åpent kjøp ikke?

    Angreretten / åpent kjøp gjelder ikke på tilvirkningskjøp og kjøp av intimvarer med brutt forsegling. Tilvirkningskjøp er varer som er spesialprodusert for deg, f.eks. en dusjløsning produsert på spesialmål. Toalettsete med brutt forsegling er eksempel på en intimvare som ikke kan returneres.

  • Hvor returnerer jeg varen min?

    Om ikke annet er avtalt, skal varen returneres til:

    Bad.no AS
    Midtunhaugen 13A
    5224 Nesttun

    Merk forsendelsen med: Retur XXXX (hvor XXXX representerer ditt unike ordrenummer eller returnummer)

  • Når får jeg pengene mine tilbake?

    Vi tilbakebetaler pengene dine innen 14 virkedager etter at vi har mottatt varen. Hvor lang tid det faktisk tar avhenger av hvilken bank du bruker og er ikke noe Bad.no kan påvirke.

Ordre og betaling
Når du gjennomfører en bestilling i nettbutikken med kortbetaling, er beløpet kun reservert på din konto. Vi trekker pengene først når varen er sendt. Har du ikke mottatt ordrebekreftelse er det fint om du sjekker søppelkassen (spam) din.
  • Kan jeg kansellere min ordre?

    Dersom din ordre ikke plukkes, kan du kansellere hele eller deler av ordren. Du ser oppdatert ordrestatus i nettbutikken. Ta kontakt med kundeservice pr. e-post.

    Dersom ordren plukkes
    Da er det for sent å kansellere ordren og du må motta varen som normalt og returnere den gjennom angrerett innen 14 dager.

  • Hva er en Riverty faktura?

    Riverty faktura er en avtale mellom deg og Riverty hvor du alltid får varen før du betaler. Fakturaen vil ha betalingsfrist på 14 dager fra varene sendes til deg, og du betaler ikke for varer som er feil, eller som ikke dukker opp. Fakturaen blir sendt ut til den e-postadresse du brukte når du gjorde ditt kjøp. Det er enkelt, risikofritt og praktisk. Du kan alltid finne fakturaen din ved å logge inn på MyRiverty.

    Logg deg inn på MyRiverty her.

  • Hvordan fungerer Riverty delbetaling?

    Med Riverty kan du velge å dele opp betalingen på en faktura med Flex eller Fix. Riverty Flex gir deg fleksibiliteten til å betale mindre den ene månden, og litt mer neste, så lenge betalingen alltid er over minstebeløpet. Minstebeløpet per måned er omtrent 10% av kjøpsbeløpet. Du kan også velge Riverty Fix, for å delbetale dine kjøp over en fast tidsperiode. Månedsbeløpet avhenger av kjøpsbeløpet og hvor mange måneder du velger å splitte det over. Velg mellom 3, 6, 12, 24 eller 36 måneder, direkte på MyRiverty.

  • Jeg har spørsmål om Riverty faktura. Hva gjør jeg?

    Fakturakjøp og delbetaling er en avtale inngått mellom deg og Riverty. Vi kan derfor ikke hjelpe deg med spørsmål knyttet til Riverty faktura eller delbetaling.

    Kontakt Riverty kundeservice.

  • AfterPay blir til Riverty. Hva betyr det for meg?

    Riverty er det nye AfterPay og tilbyr de samme tjenestene i nettbutikken vår, men tilbyr nå flere alternativer og muligheter for deg. Med nye produkter vil du kunne håndtere økonomien din på nye måter og foreta innkjøp slik du vil.

    Gamle AfterPay bestillinger: Du vil fortsatt finne dine gamle kjøp og fakturaer i den nye MyRiverty portalen, sammen med dine nye Riverty kjøp. Alle pågående delbetalinger vil fortsette som før.

  • Hvorfor er pengene tilbake på min konto?

    Når du kjøper en vare i nettbutikken med NETS Easy kortbetaling, reserverer vi beløpet på din konto. Reservasjonen utgår normalt etter 2-5 virkedager og er ikke noe Bad.no kan påvirke. Pengene trekkes fra din konto når varen er sendt.

Lagt i kurv Handlekurv  (0 produkt produkter)
4,5 av 5 stjerner basert på 2500+ omtaler
Handlekurven din er tom