Reklamasjon og garanti

Når du handler hos Bad.no har vi alltid som mål at du skal være fornøyd med produktene du får levert og vår kundeservice. Dersom du likevel får noen problemer med et produkt du har kjøpt hos oss, ønsker vi at du skal føle deg sikker på at reklamasjonssaker blir tatt seriøst, og at alle dine rettigheter og garantier blir ivaretatt på best mulig måte.

For mer utfyllende informasjon om reklamasjon viser vi til våre salgsvilkår ved forbrukerkjøp ->

Forbrukerkjøpsloven

Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år. Enkelte slitasjedeler kan ha kortere reklamasjonstid enn hovedproduktet.

En Garanti er noe produsenten eller selgeren kan velge å gi deg, og skal gi deg noe mer enn det du allerede har krav på etter loven (enten i tid eller omfang). Garantiansvaret på produktene du handler hos Bad.no, ligger hos produsentene. Du kan likevel ta direkte kontakt med oss dersom du får noen problemer, så vil vi rette garantisaken din videre til den riktige produsenten eller leverandøren. Vi gjør oppmerksom på at ulike produsenter har forskjellige rutiner rundt garanti.

Rutine ved reklamasjon

Dersom du skal reklamere på et produkt, bør du ta bilder som dokumenterer årsaken til reklamasjonen. Send bilder og en forklaring på hvorfor du reklamerer på produktet til kundeservice. Vi vil fortløpende holde deg orientert om fremdriften på reklamasjonssaken din.

Slik gjør du det

  1. Ta bilde av feilen eller mangelen
  2. Send en e-post til kundeservice
  3. Inkluder mobilnummer, ordrenummer og bilde
  4. Du mottar en bekreftelse på at saken er opprettet

Medhold eller avslag på reklamasjon

Dersom du får medhold i en reklamasjonssak, vil du få god informasjon via e-post om hva som skjer videre. Avhengig av hva som var problemet, kan du få varen utbedret, få tilsendt en ny tilsvarende vare, få tilbud om et annet tilsvarende produkt, få prisavslag eller få pengene tilbakebetalt (heve kjøpet). I enkelte tilfeller kan du også kreve erstatning for dokumenterte økonomiske tap du lider som følge av at varen har en mangel, jf. forbrukerkjøpsloven § 33.

Om du får avslag på reklamasjonssaken din, vil du også få en god forklaring og begrunnelse for hvorfor saken ble avslått. Eventuelle tvister skal forsøkes løst i minnelighet. Du kan ta kontakt med Forbrukertilsynet for å få bistand i en eventuell tvist.

Ytterligere informasjon

Du finner ytterligere informasjon om hvordan du reklamerer og dine rettigheter ved en mangel i våre Salgsvilkår punkt 10. Mer informasjon omkring konfliktløsning er beskrevet i vilkårene punkt 14.

Opprett reklamasjonssak

Dersom produktet har en mangel, kontakter du oss så snart som mulig. Ta gjerne bilder av mangelen.

Inkluder mobilnummer og ordrenummer i e-posten.

Åpningstider support: Mandag-fredag kl.08:00-16:00.
Lørdag/søndag/helligdager stengt